sâmbătă, 6 martie 2010

Futurologie

Făceam ordine între cărţi, cînd un ceaslov vechi cu corpeţi jerpelite mi-a atras atenţia. Nu mi-l aminteam. Ştergînd colbul timpului m-am aşezat în fotoliu, mi-am umplut pipa, pe măsuţă aşezîndu-mi o cupă de vin ruginiu. La luminile candelabrului, în umbrele tremurînde ale înserării, am deschis ceaslovul, şi m-am trrezit în lumea futurologilor.
Modelele descrise arătau spiralitatea dezvoltării şi rezolvările viitoare. Lucruri surprinzătoare s-au dezvăluit ochiului minţii.
Lumea interdisciplinară rezolvînd ceea ce lumea în care trăiesc nu o înţelege. Robotica la nivel molecular ne va face să înţelegem cum ne funcţionează gîndirea.
Neînţelegerile sociale le vom rezolva prin dialog, nu prin forţă.
Globalizarea informaţiei şi compararea textelor prin intermediul computerului vor uşura munca cercetătorilor în toate domeniile, ducînd la dialog deschis, căci vom trăii într-o lume fără graniţe, fără ghetouri
Problemele socio-economice datorită longevităţii, a bolilor, a mărimii populaţiei au rezolvare fără a fi nevoie de noi planete. Aceastea fiind prevăzute în ceaslovul ce se termină o dată cu mileniul al III-lea. Pe ultima pagină este indicată titulatura următoarei cărţi, pe care încă n-am găsit-o. Dar oricum pînă atunci mai am ceva timp.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu