vineri, 8 noiembrie 2013

Cititul


M-am retras în tăcerea bibliotecii. Mă uit cu nostalgie la rafturile cu enciclopedii, romane, poezii, cărți de filozofie, și cărți de călătorii ce mi-au fermecat copilăria. Trec o privire peste rafturile cu CD-uri; laptopul este în secraiterul deschis, iar lîngă fotoliu pe o măsuță un Kindle. Mă regăsesc în ambianța tinereții, citind pe Tablet. Amurgul se strecoară printre jaluzele; aprind veioza.
De mult numai cumpăr cărți tipărite, le comand pe internet, coborîndu-le pe laptop, pe Tablet și pe smartphone. Când am timp citesc, indiferent unde mă aflu. Se întîmplă să uit să iau cu mine Tabletul, dar smartphonul nu, așa că tot timpul am cu mine o bibliotecă.
De mult numai frunzăresc paginile scrise, obișnuit deja fiind să schimb cu vîrful mijlociului imaginea paginii pe Tablet ori pe smartphone, în memorie foșnindu-mi sunetul paginii scrise, în timp ce în nări mă gîdilă praful imaginar dintre pagini și mirosul tiparului.
Și uite așa îmbin cititul modern cu amintirile tinereții.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu