vineri, 22 noiembrie 2013

Zi de vară în sfîrșit de toamnă

            Suntem la sfîrșit de novembrie, afară sunt 30°C, cu alte cuvinte e plină vară cu izuri tomnatece; toamnă este numai în calendarul meteorologilor. Mă strecor din cameră în cameră uitîndu-mă prin jaluzelele întredeschise. Cerul siniliu se confundă cu marea, neîmbiîndu-mă la o plimbare pe faleză. Șed la computer, frunzărind o carte pe kindle; îmi fac o cafea și blogguiesc. O să ne obișnuim cu o nouă climă, noțiunile de anotimpuri rămânînd în memorie și cărți.
            Plec cu un stol de pelicani spre alte meleaguri. Privesc din Înalturi tărîmurile oamenilor, ne-nțelegîndu-i. Mă simt liber și eliberat de lupta pentru a supraviețuii condițiilor economice din ce în ce mai vitrege pentru mine, pensionarul.

            Am ajuns pe meleagurile bună-stării, unde am tot ce-mi trebue, fără gînduri ”ce se va întîmpla mîine”.  O briză plăcută mă răcorește, împrospătîndu-mă. Prind un pește, îl prăjesc în foi de banană; ca desert mănînc cîteva boabe de cacao între sorbituri de cocus. Apoi mă întind în hamac, privind apusul Soarelui.  Seara mă zbengui în laguna luminată de razele Lunii.  Îmi petrec timpul în așteptarea zborului de întoarcere. Și bunăstarea devine monotonă, obosindu-mă.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu