vineri, 8 noiembrie 2013

Seriale la TV


Dacă în România am fost încadrat jidan (nici o dată n-am considerat cuvântul jidan ca o jignire, ci din potrivă ca ”ales între aleși”), aci în Israel cum toți suntem jidovi, exceptînd minoritățile și pe ceilalți, suntem categorisiți după țara de baștină.
Această paranteză o făcuși ca să zic că noi cumpărăm de la persani, nu numai covoare, ci și semințe și condimente, de la elvețieni ciocolată, cacao și vanilie; măsline și ulei de măsline de la producător - Makura la poalele Carmelului, iar produse nu tocmai Kosher ca: mezeluri de purcel, scoici, zacuscă, de la magazin rusesc.
Urmărind serialui Homeland, am constatat că în casă nu mai avem goodies: ciocolată, alune, migdale, pistachio, fructe de pădure uscate; adevărată tragedie – cum să vezi serial fără să koștolești ceva pe lîngă o ceașcă de cafea sau un pocal de vin. Noi vizionă la TV numai cîteva seiale: Homeland, The good wife, Grey’s anatomy, și din când în când seriala britanice la BBC Entertainment.
În consecință vineri dimineață, ne-am dus la magazinu lui Havshush, și ne-am aprovizionat cu toate cele, apoi la cel de ciocolăți pentru drajeuri de ciocolată 85% cacao, boabe de cacao și pudră vanilie (pe care-l folosim ca îngredient la ceașca de cafea/cacao).
La Havshush ne aprovizionăm și cu orez basmatic, humus (năut) bulgăresc, linte, quinoa. Acest magazin, de fapt este un depozit de saci și cutii, aranjate după o logică necunoscută.
Între saci, în miresme orientale, la o cafea sau ceai de sage făcute ad-hoc, încurcînd personalul ce ne deservește, stăm la o șuietă cu masters bucătari și cofetari, pe care-i vedem pe micul ecran, veniți să-și aproviozioneze restaurantele.  Mai aflăm cîte ceva din secretele bucătăriei și conditoriei masterilor, totul rămânînd pur academic.

Acum, între sorbituri de cafea și un bol de goodies eu scribălesc, în timp ce Zsuzsi aranjează cămara.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu