vineri, 18 decembrie 2009

Nostradamus - 2012

Seară de iarnă. Plouă în rafale. Din cînd în cînd un fulger luminează noaptea de plumb. Mi-am construit casa pe faleza înaltă, la marginea nordică a milenarei Cesaree. Apa potabilă o am prin desalinizarea mării, canalizarea e rezolvată printr-un sistem centrifugal de brichetare a rezidurilor. Tot gunoiul menajer este brichetat, o dată pe an fiind colectat. Totul funcţionează pe bază de electricitate solară şi cea obţinută din mişcarea valurilor (procedeu pus la punct încă în anii '60, dar numai acum după jumătate de veac pus în aplicare).
Un bob-lift leagă mica explanadă din spatele casei cu "plaja" particulară aflată la vreo 15 metri sub casă, între stînci. În scobitura stîncoasă sunt duşuri şi instalaţii sanitare, un deck ducînd peste stînci la bazinul din pontoane. Iarna totul e acoperit cu structuri transparente, încălzite. Suntem în mijlocul naturii.
Cărţile de mult zac ca decor între talouri şi statuete, fiind înlocuite de kindle, condeiul şi paginile din secretaire fiind înlocuite de laptop.
Prietenii ne vizitează des, petrecîndu-şi weekendul la noi. Viaţa culturală o petrecem la Tel-Aviv, deplasîndu-ne cu trenul-metrou, maşina electrică lăsînd-o la gară.
În urma crizei energetice provocată de lumea islamică, G7 şi Israelul au trecut pe energie solară, eoliană şi marină, aceste surse fiind inepuizabile, iar costurile fiind mici faţă petrolul şi gaze naturale importate din ţările islamice; UE a renunţat şi ea la importul din Rusia. Toate aceste schimbări în strategia energică au schimbat harta politică. După exemplul Elveţiei, lumea nonislamică a impus embargo Minareturilor, ducînd la reîntoarcerea islamicilor în ţările de origine sau la acceptara constituţiilor occidentale; în multe cazuri s-a retras cetăţenia. Mapamondul s-a scindat în lumea nonislamică şi cea a Coranului. Rusia, China, India s-au aliniat şi ele la lumea nonislamică.
Aceasta este interpretarea Nostradamus - 2012

Un comentariu:

  1. Uite ce scriam eu pe 18 Dec 09... mai mult sau mai putin legat de "Tara Sfanta" si viziunii asupra evolutiei si lumilor arabe/non arabe: http://calauza-strugatki.blogspot.com/2009/12/18-dec-2009-cadoul-de-ziua-mea-nu-am.html ...
    Imi place ce am citit in articolul de sus, ar fi frumos daca s-ar realiza practic (cu exceptia viziunii asupra "embargo-ului" asupra tarilor arabe. Vad putin altfel lucrurile...

    RăspundețiȘtergere