sâmbătă, 6 martie 2010

La Crîşmă

Soarele se strecoară printre jaluzelele ce încearcă să oprească căldura de afară. Aerul fierbinte cu miros de praf intră prin fereastra întredeschisă. Citesc, urmărind rîndurile electronice ale kindle-ului. Mă răcoresc din carafa de limonadă cu gheaţă, cufundat pe meleagurile altora. Lumina amurgului mă face să mă opresc din aventură. Închid cartea, şi mă reîmprospătez sub un duş rece, lung, aromatizat cu conifere. Mă îmbrac pe îndelete, ca apoi să cobor la crîşma din cartier. Şed într-un colţ, urmărind discuţiile altora; un tînăr îmi face semn dacă îi permit să se aşeze, fiind singurul loc liber; îi aprob intenţia printr-o înclinare discretă. Între timp mi se aduce aperitivul, o farfurie de ţîri încă aburinzi şi un ţoi. Chelnărul aduce încă un ţoi, încă o doză de peşte în timp ce comand mici şi bere aburindă. În noaptea înstelată, în crîşma afumată îmi împletesc amintirile cu speranţele comeseanului. Ne desparte o jumate de veac ca vîrstă şi mii de stadii stăbătute prin lumea largă şi filozofiile ei.

Mă regăsesc pe alte meleaguri, încurcat într-o discuţie de credinţă, tendinţe sexuale, Biblice, morală. Spre deosebire de tinerii preocupaţi de aceste probleme, eu le privesc detaşat din afară. Mă las antrenat spunîndu-mi opiniile:
dacă luăm în considerare că există Creaţia ( indifernt cum definim Creatorul), atunci suntem predestinaţi, deci influenţa noastră e minoră; efortul de a ne realiza în direcţia aptitudinilor cu care am fost înzestraţi este impotant, tendinţa sexulă fiind colaterală. În acelaşi sens al Creaţiei, este posibil să existe o reglare a natalităţii ce nu aparţine moralei societăţilor în care trăim.
morala în care au fost educate generaţiile străbunilor şi părinţilor, trebue adaptată timpurilor în care trăim; sigur că trebue să le dăm respectul cuvenit.
trebue să acceptăm modul de viaţă sexuală a tuturor, chiar dacă nu se "încadrează" în morala străbună.
nu este cazul să încercăm să transformăm tendinţele, căci ele sunt naturale.
tendinţele sexuale sunt universale ne aparţinînd de religia pe care o avem, căci suntem formaţi din Corp fizic, Corp eteric, Corp astral şi EGO.
Şi aceste discuţii, ca şi altele despre marihuana sau alte substanţe halucinogene uşoare se duc cam peste tot, în societăţi mai mult sau mai puţin blocate în morala străbună.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu