vineri, 4 martie 2011

Christchurch în început februarie 2011

Plutesc în neantul dintre trecutul şi viitorul oraşului Christchurch. Amintiri de neuitat mă leagă de acest oraş, în care am petrecut ultimele zile în ţara lui Kiwi.Oamenii, casele, buticurile, parcurile, muzeele, şcolile, uniformele şcolarilor, restaurantele, tramvaiele, bulevardele şi străduţele înguste, statuile, totul m-a întîmpinat într-o armonie celestă.
Am sosit în amurgul unei zile de vară, coborînd din înzăpezitul Mount Cook. Deshămînd caii Toyotei Corola la caranvaseraiul (motelului) Best Western Camelot, am fost cazaţi într-o modernă suită ultra-modernă, cu vitralii şi uşi amintindu-ne de cavalerii mesei Rotunde.
Am străbatut oraşul admirîndu-i casele victoriene, presărate cu construcţii moderne ce nu sfidau arhitectura clasică. Ne-am plimbat în ritmul raţelor ce ne acompaniau în parcul străbătut de oameni de toate vîrstele ce-şi menţineau prin mişcare tinereţea, ca să luăm într-un tîrziu tramvaiul - City Tour. Vatmani împovărţi de ani şi bună-voinţă ne-au fost ghizi; în circuitul de cca o jumătate de oră străbătînd istoria oraşului scris în piatra clădirilor şi bronzul statuilor.
În impozanta Catedrală, împreună cu turişti din toate colţurile mapamondului si de toate religiile ne-am rugat sub îndrumarea preotesei pentru Pacea şi Bunăstarea Terrei, ca în Piaţa animată să ne bucurăm de dansuri Maore, (primii descoperitori ai Zealandei).
Ne-am continuat sejurul urcînd cu Gondola Muntele, privind portul, marina şi oraşul din văzduhul cu iz tomnatec.
Apoi ne-am urcat în pasărea argintie care ne-a dus pe meleagurile Fijiului

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu