sâmbătă, 5 martie 2011

Hong Kong

Incerc sa-mi depan impresiile despre o lume ce vrea sa-si mentina libertatea financiara in actuala China ce-si cauta drumul in bumu-i economic, in mijlocul unei Lumi instabile.
Orasul inca are libertatea economica din timpul Imperiului Britanic; oare pentru cit timp?
Ca turist m-am simtit ca intr-un film hollywoodian. Totul se deruleaza intr-un peisaj ce imbina bunastarea si prosperitatea financiara a Americii din perioada anilor Clintonieni, cu pauperitatea Chinei Maoiste si oaze milenare ale templelor si manastirilor Budiste, Taoiste, Zen.
Am locuit in zona eleganta a peninsulei Kowloon, in hotelul YMCA, admirind din geam orasul financiar ce-si etala seara de seara grandoarea in jocuri de lumini pe fatadele Zgirie-norilor. Tot din Hotel am urmarit Inceputul Noului An 2011, in jocul de lumini si laser, specacol ce ne doreste PROSPERITATE.
Totul functioneaza perfect: metroul, ferry, transportul in comun. In zona financiara si in cea turistica te simti in siguranta, la fel in malluri si pe faleza. Peste tot este curatenie, ordine, o ordine care te face sa banuiesti o armata nevazuta de oameni ce-ti supravegheaza miscarea ca turist. Nimic nu este la pret de chilipir.
Am vizitat orasul financiar, simtindu-ma ca in zona eleganta a Manhattanului New Yorkez; am vazut panorama Hong Kongului de la etajul 46 al Bank of China, ca mai apoi de pe colina; ne-am plimbat pe faleza eleganta si in foyerul Centrului Cultural. Ne-am aventurat in zonele Templurilor ce sunt in plina renovare, dar grandoarea milenara le este ciuntita de cartierele muncitoresti, maidanuri si parkinguri de camioane ce s-au construit pina la incinta lacasurilor, exceptie facind Po Lin Monastery.
Am parasit Hong Kongul fara sa vad oameni fericiti, ci numai furnici in cautarea bunastarii.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu