vineri, 13 ianuarie 2012

Jerbele din cămin


Plecaseși de dimineață pe timp frumos, spre meleagurile visurilor tinereții. În toamna vieții m-am regăsit  în umezeala ploii mocănești ce-mi pătrunse oasele. Intrai în casă, cu un braț bun de lemne pe care le așzai în cămin; pînă focul lor încălzi camera, făcui un duș lung, fierbinte, apoi mă primenii în lînuri. Acu, aciuiat lîngă trosnetele plăcute ale cetinei, savurînd un pocal de vin fiert însoțit de bucate ce-ți ostoiesc foamea de călător, deapăn amintiri din călătorie. Fantomele timpurilor dănțuiesc cu cele ale fuioarelor de flăcări.

Valurile vieții m-au aruncat pe țărmuri necunoscute, unde am învățat obiceiurile și limbile locului, nopțile reîntorcîndu-mă în cei 7 de ani de-acasă. Nu m-am amestecat cu cei ai locului, lăsîndu-i în cultura și obiceiurile lor, încercînd să iau de la ei cele ce mi se potrivesc firii.

M-am împăciuit cu trecutu, privindu-l și judecîndu-l de pe alte fațete. Am învățat să privesc lucrurile de-afară, să dau sfaturi la modul ”bate șeaua să înțeleagă calu”.  Am învățat să gîndesc comparativ, lăsînd sentimentele la o parte.

Mi-am vizitat de-a lungul timpului eroii copilăriei, pe cei ce-i cunoscusem în romanele din podul casei; am străbătut Vechiul și Noul Continent în lung și-n lat, în pelegrinări ajungînd pînă-n îndepărtata New Zealand.  M-am perindat în Caanan cu Abrham, cu Califii pînă-n Andaluzia, ca mai apoi să mă aciuez pe Pământul Biblic.

Într-un tîrziu, obosit m-am oprit, urmărind fantomele jerbelor din cămin, în pîlpîitul cărbunilor înconjurați de cenușă.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu