vineri, 13 ianuarie 2012

Talcioc – piața de vechituri

În toate orașele pe care le-am vizitat sunt magazine de vechituri, tîrguri la sfîrșit de săptămînă, sau zone amenajate, ce fucționează  tot anu.
Plăcerea este să mă plimb printre lucruri din alte timpuri, aruncate în memorie. Văzîndu-le, praful uitării se risipește, mirosurile de mult uitate îmi gîdilă simțurile; închid ochii și mă regăsesc în locurile și timpurile obiectelor.
Pelegrin în timp și spațiu, din prezent în trecut, și și-n viitorul viselor neînplinite, mă bucur de mîngîierile necuvîntătoare ale talciocului. Obosit de pelegrinări, mă opresc într-un mic magazin alimentar, combinîndu-mi un sendwici din amintirile mirosurilor; îl savurez pe faleză, sub adierea sărată a mării, setea potolindu-mi-o cu un phar de juice proaspăt de rodii.
Zgomotul valurilor mă readuc la realitate; privesc surfiștii în apus de soare, apoi velierele întorcîndu-se în radă cu ultimele raze ale Astrului ce se scufundă-n Mare. În crepuscul mă regăsesc în apartament, în colțu-mi preferat, frunzărind știrile pe Internet și scribălind.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu