duminică, 22 ianuarie 2012

Șiroaie-n ferestre


            Vîntul îmbrîncește norii plumburii ce revarsă șiroaie. M-am aciuiat lîngă flăcările căminului, cu laptopul în poală. Urgia Cerului curăță locul, răpăitul stropilor cîntînd un cînt străbun, pe pietrele pervazurilor. Trosnetul butucilor încinși însoțesc jerbele ce-mi luminează ecranul.

          Mă regăsesc pe alte meleaguri, într-un joc necunoscut al timpului și spațiului. De cîte ori mă mișc, mă aflu în alte coordonate ale zenitului, în alte timpuri. Imaginația se confundă cu realitatea. Mă relaxez pe malurile Lacului Roșu, înconjurat de florile primăverii, ca la un foșnet venit din cămin, să șed în culorile toamnei pe malurile Lucernei, admirînd piscurile înzăpezite. Glasul vijeliei strecurată printre ulucile ferestrelor, însoțind fulgerele, mă regăsește în insulele Pacificului. Aici vreascurile de mult sunt scrum, lăsînd pietrele înfierbîntate să prepare mîncarea. Stăm ca niște orientali, bucurîndu-ne de ospitalitatea insularilor, depănînd din himerele călătoriilor. Un nor dolofan, ne alungă din bătătură în lumea refugiilor montane ale semeților Rockys. Între lapoviță și ninsoare petrecem o bucată de aventură. O geană de Soare ne aruncă-n deșertul Mării Moarte, ca mai apoi, jerbe de lumini jucînd pe un bulgăre de sare să ne lase pe faleza din Old Jaffa. Privind o pînză-n apusul Soarelui mă trezesc lîngă jeratecul ce încă mocnește-n cămin, așteptînd potolirea tampestei.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu