vineri, 4 mai 2012

Austria 3


            Capitolul 3 Prietenii
      Cea mai frumoasă amintire a excursiei a fost întîlnirea cu prieteni din tinerețea Bucureșteană, Tg. Mureșană –Brașoveană.
      Părinții au fost generația războiului, noi fiind generația renașterii. Dar, și totdeauna există un DAR între generații, aspirațiile părinților nu au coincis cu ale noastre. Libertatea cugetului și a gîndirii, noi am simțit-o îngrădită de societatea în care ne-am născut și educat. Nu negăm valorile primite, dimpotrivă ne-am clădit pe temeliile ei, dar n-am acceptat îngrădirile, optînd pentru o lume a libertății spiritului.  Generația mea s-a realizat prin ea și mai ales prin copiii și nepoții ei. Nu are importanță unde ne-am realizat, în Bătrîna Europă – dincolo de Cortina de Fier a studenției,  America,  sau Australia. De cîte ori ne întîlnim, reluăm firul discuției ca și cum am întrerupt-o ieri; timpul și locul reînnodării firului neavînd semnificație.
      Nepoții sunt deja europeni, bunicii fiind unguri, italieni, suedezi, mătuși austriece, germane. După cum spune Felix nepotul, bunica 1 îmi citește povești în maghiară, bunica 2 în italiană, tata îmi vorbește în tiroleză, iar în germană așa cum trebue mă descurc cu mătușa.
      Nu pot să nu închei acest capitol cu pățania lui Sani, care ne-a părăsit, părăsind această Lume, lăsîndu-ne amintiri de neuitat.
      Sani a avut în studenția de arhitect la București o colegă Boliviană, prietenă ce l-a făcut să învețe spaniola. Într-o seară vieneză, Sani s-a gîndit că ar fi intersant să-și caute prietena din studenție; în fond poate Luciana a rămas în Bolivia. Ce mai, a sunat ambasada Boliviei, cu cererea de a se căuta o arhitectă cu numele de fată Luciana ...ce a studiat la București între anii .... Funcționarul ambasadei, a răspuns că s-ar putea ca căutarea să ia cîteva săptămîni; dacă D-mna Luciana va dori, va relua legătura, acest lucru fiind la latitudinea ei. Ca să nu fie probleme de scriere a numelui funcționarul ia cerut lui Sani sa-i dicteze numele pe litere. D-nul arh. Stibli a dictat: Sigismund Theodor Ignatius Bartolomeo Ludovic Iulius. După vreo trei săptămîni, Sani a primit o telegramă de la ambasada Boliviei: D-mna Arh. Luciana ..., nu cunoaște nici o persoană cu numele Sigismund Theodor Ignatius Bartolomeo Ludovic Iulius.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu