marți, 8 mai 2012

Smartphone – android – internet


      Ca să nu-mi complic viața cu Internet Kiosk în străinătate, avînd Samsung Galaxi, m-am interest la firma Pelephone al cărui abonat sunt, care este cel mai rentabil pachet de convorbiri din străinătate cu casa, SMS-uri și Internet, convorbiri locale în străinătate și convorbiri internaționale. Tot chestionarul ăsta pentru o călătorie de cca 3 săptămîni în Austria.
      Cum firma Pelephone este super modernă, pe site-ul lor am petrecut ore în chat, ca în final să comand un pachet de 100$. Ce mai, am zis că am făcut o afacere bună, și am folosit mobile phone-ul ca și acasă, citind mail-ul, știri pe scurt, și timpul probabil. Am sunat vecinii la care am lăsat cheia de la casă, dacă totul e O.K., ne-am sunat prietenii din Austria, stabilindu-ne întîlniri, și cam atît.
      Ne-am întors cu bine din călătorie, și am controlat pe Internet nota de plată, stînd pe fotoliu cu laptopul în poală; 2500$. Noroc că m-am lăsat pe spate, căci altfel trebuia să-mi iau un nou laptop.
      Am mai citit o dată, și încă o dată, și m-am lămurit: Internet via Lichtenstein. Am luat legătura cu firma Pelephone ... și ...
După 2 săptămîni, mi-au anulat nota de Lichtenstein, spunîndu-mi că am fost ”racolat” de o firmă de servicii Internet.
Întrebîndu-i de ce nu m-au sunat ca să mă atenționeze, n-am primit răspuns. Curios este că știau cînd și unde mă aflam, trimițîndu-mi SMS: bine a-ți venit în Germania, bine a-ți venit în Austria, etc., etc. În sistemul de verificare, au constatat că nu am părăsit Austria, dar Smartphone-ul a fost racolat, bine că nu și EU. Nu am reușit să primesc explicații despre securitatea folosirii Internetului, și mai ales cum știau în ce țară Europeană mă aflam, chiar și cînd nu foloseam aparatul; nu folosesc aplicația ”follow me. Pe scurt, ai Smartphone, nu mai ești Omu Invizibil.
Te-au cunoscut vecinii toți
Și TU m-ai cunoscut,
Chiar dacă EU, nu

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu