sâmbătă, 28 noiembrie 2009

O zi pe alte meleaguri

Privesc acoperişurile de ţiglă roşie a vechiului Jaffa, punctat de turnurile bisericilor şi a geamiilor, pe fundalul albastru al Mediteranei.
Cobor din turnul modern în care-mi petrec veacul XXI ca să mă preumblu prin vechiul bazar, între dughene încărcate cu tot ce-ţi trece prin cap, de la cîntare cu greutăţi figurine de pe timpul marelui Califat, la mobilier francez de pe timpul imperiului, pînă la jeansul modern. Mă desfăt în noianul de broboade de la cel mai rafinat caşmir, pînă la cel mai ordinar acryl; mă dezmierd cu ţesături diafane de borangic, cotton indian, lînuri din Anzi, ca mai apoi să mă afund printre podoabe confecţionate de meşteri de pe drumurile caravanelor de odinioară, metale bătute la Damasc, la Sanna, la Ispahan, la Teheran şi unde nu. Între timp servesc baclavale şi ceai adus de sacagii locali. Mă bucur de coloratura limbilor pământului, ca în primele zile a construcţiei Turnului Babilonului.
După această preumblare m-am întremat gustînd frigărui de pe toată Mediterana şi Balcani, udată din greu cu bere aburindă de rece ce era. Apoi am purces pe faleză, admirînd surfiştii întîrziaţi, între sorbituri de cafea şi cataif.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu